The news media

The news media: What everyone needs to know / C. W. Anderson, Leonard Downie, Michael Schudson
New York: Oxford Univ. Press, 2016. 188 p.

A hírközlési ipar történetét gyakran romantikus elképzelések övezik. Az újságok régóta formálják a világról alkotott képünket, kulcsszerepet játszottak a botrányok kirobbantásában és időnként még a nemzetközi kapcsolatokra is hatást gyakoroltak. A nyomtatott sajtó krízisét követően, a Facebook és a Twitter korában azonban felértékelődött a szakmai körökön kívüli, állampolgári információáramlás szerepe. A csekély szakmai háttérrel, de annál szilárdabb eszmékkel és befolyással rendelkező milliárdosok kisebb-nagyobb lapokat vásárolhatnak maguknak.

Az amit mindenkinek tudnia kell c. sorozat újabb kötete áttekinti a szakma múltját, jelenét és jövőjét, és számos kérdést vet fel az objektivitásról, a digitális technológia hatásáról, a for-profit újságírás térnyeréséről, az átláthatóság, az egyéni és állami érdekek, a közösségi média szerepe, a helyi sajtótermékek visszaszorulása és a közösségi és hekkermédia területéről. Felveti végül azt a kérdést is, hogy a modern technológia a jövőben felválthatja-e a hús-vér újságírókat.

katalógustétel