Megtervezett érzés avagy Élet a márkákon innen és túl

Megtervezett érzés avagy Élet a márkákon innen és túl / Szalay Miklós
Budapest: Typotex, 2018. 213 p.

Vajon kocogni támad kedvünk, ha meglátunk egy pipára hasonlító jelet?
A két arany ívtől éhesek leszünk?
Egy kiharapott oldalú almát meglátva telefonálhatnékunk támad?
Négy karikától pedig száguldoznánk?
Közvetlenül és azonnal talán nem, de a szerző szerint a vizuális identitás megtervezett érzés, és ez az identitás azonban többet jelent annál, mint amit a kreatív csapatok egy-egy márkába időről időre beleálmodnak. A társadalmi, személyes és csoportidentitásokat is gyakran a márkák kommunikálják, hiszen a márkák státuszszimbólummá váltak. Így – bár köztudott, hogy mindenki számára jól körülírható érzésről van szó – e könyv nem csak a személyre, hanem az identitást hordozó dologra és a kettő viszonyára is összpontosít.

 

katalógustétel